Велика поставка підшипників BBC-R. Оновлення складу.

Роликові підшипники: типи та особливості роботи

Роликові підшипники: типи та особливості роботи

1. Тип 2000 - Циліндричні роликові підшипники - призначенні для сприйняття значних радіальних навантажень, і тільки деякі з них додатково сприймають короткочасні невеликі осьові навантаження. По швидкохідності ці підшипники майже не поступаються радіальним однорядним кульковим підшипникам. Потребують точної співісності посадочних мість. Підшипники з циліндричними роликами можуть бути різними по конструкції в залежності від наявності і розташування бортиків на зовнішніх і внутрішніх кільцях. Виготовляються підшипники з короткими циліндричними роликами із штампованими, суцільними, пластмасовими сепараторами або безсепараторні, однорядні, дворядні або багаторядні. Штамповані сепаратори виготовляються із низьковуглецевої сталі, суцільними - із латуні або сплавів алюмінію, пластмасові - із поліаміду. Для зниження крайових напружень використовують ролики із скосами або ролики, які мають випуклий профіль утворюючої поверхні кочення. Безсепараторні підшипники володіють максимальною вантажоздатністю за рахунок повного заповнення роликами.

Циліндричні роликові підшипники виготовляються 0,6 і 5 класів точності  та використовуються у вузлах і механізмах загального машинобудування, автомобільної промисловості та металургії. Підшипники типу 3182000, 4162000, 3282000 та 4262000 виготовляються по 2 і 4 класу точності та використовуються в верстатобудуванні.

         

2. Тип 4000 - Голкові підшипники - це підшипники з циліндричними роликами малого діаметру, які при цьому мають значну довжину по відношенню до їх діаметру. Голчасті роликові підшипники мають, при мінімальних радіальних габаритах, максимальну радіальну вантажопідйомність. Осьові навантаження голчасті підшипники сприймати не можуть. Голчасті ролики на кінцях мають округлення і виникаючий, в результаті цього, лінійний контакт між голчастими роликами і доріжками зменшує кромочну напругу, що породжує пошкодження підшипників. За допустимими швидкостями обертання безсепараторні голчасті підшипники поступаються звичайним роликовим підшипникам, але вони добре працюють в умовах коливання одного з кілець, при малій амплітуді і високій частоті коливання. Вони досить чутливі до прогину і невідповідності посадкових місць.

             

3. Тип 3000 - Сферичні підшипники - призначені для сприйняття важких радіальних навантажень та можуть одночасно сприймати і осьове навантаження, яке діє в обох напрямках та не перевищує 25% величини невикористаного допустимого радіального навантаження. Вони можуть компенсувати значну неспіввісність, яка появляється в результаті прогину вала під дією навантаження, а також внаслідок технічних погрішностей при обробці посадочної поверхні або зборки вузла. Працездатність підшипників зберігається при перекосах осі внутрішнього кільця відносно осі зовнішнього кільця до 2 градусів. Фіксують вал в осьовому направлені в дві сторони в межах наявних осьових зазорів.

Підшипники виготовляються із асиметричними і симетричними роликами, з циліндричними і конічними отворами внутрішнього кільця, із закріпленими та стяжними втулками. Використовуються в опорах вузлів і механізмів, де діють великі радіальні навантаження і неминуча неспіввісність посадочних місць. Це потужні насоси, вентилятори, редуктори, а також лісопильні рами, прокатні станки.

         

4. Тип 7000 - Конічні підшипники - приймають радіальні та осьові навантаження. Здатність приймати осьові навантаження залежить від кута контакту доріжки кочення зовнішнього кільця. При його збільшенні осьова вантажопідємнісь збільшується, при цьому зменшується радіальна. Допустимі частоти обертання конічних роликопідшипників порівняно з підшипниками, які мають циліндричні ролики, значно нижчі, вони приблизно такі ж, як у сферичних підшипниках. Конічні підшипники роз'ємні, що дозволяє виготовляти роздільний монтаж та демонтаж зовнішніх і внутрішніх кілець з комплектом роликів. Разом із основною конструкцією конічних підшипників виготовляються підшипники наступних різновидів:

  • тип 67000 – з упорним бортиком на зовнішньому кільці, наявність бортика дозволяє здійснювати наскрізну розточку корпусу, не створюючи в ньому заплечиків;
  • тип 27000 - з великим кутом конуса зовнішніх кілець, вони добре працюють при великих осьових навантаженнях;
  • тип 97000 - дворядні;
  • тип 537000 - дворядні з потовщеним зовнішнім кільцем, застосовують в якості упорних роликів прокатного, ливарного та іншого обладнання;
  • тип 77000 – чотирьохрядні.