Підшипники ковзання, лінійні підшипники, втулки

Підшипники ковзання, лінійні підшипники, втулки

І. До групи підшипників ковзання відносять шарнірні підшипники та шарнірні головки.

1. Шарнірні підшипники - це стандартизовані машинобудівні компоненти, здатні сприймати радіальні, осьові й комбіновані навантаження, мають властивість самоцентрування й дозволяють забезпечувати переміщення відразу в декількох напрямках. Внутрішнє кільце має опуклий зовнішній діаметр, у той час як зовнішнє кільце відповідно також має сферичну поверхню, але вже на внутрішньому діаметрі.

На практиці така конструкція підшипника дозволяє:

  • уникнути негативного впливу помилок монтажу і неспіввісності;
  • уникнути негативних наслідків деформацій компонентів, що сполучаються;
  • ліквідувати можливі надмірні напруження в конструкції;
  • підвищити надійність легковагих конструкцій.

Шарнірні підшипники з поверхнею ковзання сталь / сталь, призначені для сприйняття важких, ударних або статичних навантажень. Вони виготовляються з високоякісних підшипникових сталей або нержавіючої сталі. Рухливі з'єднання - це з'єднання, при яких шарнірні підшипники працюють при взаємному переміщенні одного кільця відносно іншого, при порівняно невеликій швидкості ковзання. Нерухомі з'єднання - це монтажне зчленування, при якому шарнірні підшипники працюють при періодичних одиничних зрушеннях одного кільця відносно іншого; призначені в основному для компенсації несоосності вала і корпуса.

Шарнірні підшипники ковзання застосовуються в умовах підвищеної запиленості та обмеженості мастила - у механізмах управління літальних апаратів, навісних вузлах механізмів сільськогосподарських машин, екскаваторах, підвісках важких кар'єрних самоскидів.

         

2. Шарнірна головка - це так звані шарнірні наконечники, шарніри, кульові наконечники, кульові головки, кінцеві наконечники, шарнірні з'єднання, вузли і т.д., складаються з корпусу, всередині якого знаходиться кулястий шарнір ковзання. Як правило, шарнірні головки оснащені ніпелем для змащення або отвором для підведення мастила. Шарнірні головки здатні сприймати радіальні, осьові, а також комбіновані навантаження. Мають властивість самоцентрування і дозволяють забезпечувати переміщення відразу в трьох площинах. Шарнірні головки головним чином призначені для під'єднання поршневих штоків, основ пневматичних і гідравлічних циліндрів або інших виконавчих пристроїв до сполучних деталей машин і механізмів.

На сьогоднішній день шарнірні підшипники і шарнірні наконечники широко використовуються в керуючих і шарнірних механізмах металорізальних, ткацьких верстатів, пакувальному і фасувальному обладнанні, текстильній промисловості, харчовому обладнанні, робототехніці і т. д.

        

ІІ. Лінійні підшипники вже кілька десятиліть широко використовуються в різних галузях машинобудування. Конструктивно, лінійні підшипники мають систему рециркуляції кульок, що дозволяє здійснювати прямолінійне переміщення з необмеженим ходом. Їх використання дозволяє сконструювати недорогу систему лінійного переміщення для вирішення широкого кола завдань.

 

        

ІІІ. Втулки підшипника поділяються на стяжні та кріпильні.

1. Cтяжні втулки підшипника використовуються для монтажу підшипників з конічним отвором на циліндричні посадочні місця східчастих валів. Такі втулки запресовуються в отвір підшипника, який упирається в заплечик вала або аналогічну нерухому деталь. Втулка фіксується на валу за допомогою гайки або кінцевої шайби. Втулки, як правило, комплектуються знімними стопорними гайками.

     

2. Кріпильні втулки підшипника - найпоширеніші пристрої для фіксації підшипників з конічним отвором на циліндричних посадочних поверхнях гладких або східчастих валів. При використанні кріпильних втулок на східчастих валах спільно з опорним кільцем забезпечується точна осьова фіксація підшипника, а також полегшується його демонтаж. Ще одна найважливіша функція - з'єднання внутрішніх кілець підшипників кочення.