Вижимний підшипник автомобіля: характеристика, пошкодження, ремонт

Вижимний підшипник автомобіля: характеристика, пошкодження, ремонт

Вижимний підшипник є складовою системи зчеплення та відіграє важливу роль у роботі автомобіля. Принцип роботи зчеплення полягає в тому, що крутний момент передається завдяки тертю, яке виникає між робочими поверхнями ведучих і ведених дисків, притиснутих один до одного пружинами.  Для того, щоб  перемкнути передачі або ж перевести двигун на холостий хід, диски зчеплення повинні бути роз’єднані між собою. Саме цей процес “роз’єднання” здійснюється завдяки вижимному підшипнику.  

Крім цього вижимний підшипник забезпечує:

  • надійне жорстке з’єднання двигуна з трансмісією автомобіля;
  • плавний рух автомобіля після включення передачі;
  • плавне перемикання передачі під час руху;
  • зменшення ударних навантажень на двигун та коробку передач під час їх перемикання;
  • роз’єднання трансмісії та двигуна при натисканні на педаль зчеплення.

Під час руху автомобіля вижимний підшипник нерухомий, але коли водій здійснює перемикання передачі вижимний підшипник починає працювати і авто починає рух. Коли вижимний підшипник зчеплення зношується подальша експлуатація автомобіля стає неможливою (оскільки зчеплення не працює). І хоча вижимний підшипник зчеплення характеризується високою міцністю, основною причиною його виходу із ладу є людський фактор - багато водіїв тримають ногу на зчепленні коли передача вимкнена. З цієї причини в більшості випадків і ламається вижимний підшипник зчеплення.

Факт поломки вижимного підшипника характеризується:

  • певними звуками у вигляді стуку, які проявляються під час натискання педалі зчеплення при працюючому двигуні;
  • пробуксовуванням, ривкоподібними обертами, заїданням - при відпущеній педалі зчеплення відчувається неприємний горілий запах, двигун перегрівається, збільшується розхід палива та рух автомобіля стає нерівномірним;
  • неповним включенням - навіть при вимкненому двигуні важко перевести важіль коробки передач з одного положення в інше.

Вибір вижимного підшипника зчеплення, що вийшов з ладу, необхідно здійснювати враховуючи особливості автомобіля та вид затребуваного підшипника. Щоб точно не схибити у виборі, доцільно обирати такий підшипник, який стояв на системі зчеплення раніше, до поломки. Причому, професіонали рекомендують не економити на такій важливій деталі і не проводити заміну тіл кочення, а встановлювати новий вижимний підшипник. Також після заміни вижимного підшипника необхідно приділити увагу тросу ручного гальма (“ручника”), оскільки після маніпуляцій із системою зчеплення автомобіля трос ручника послаблюється і тому необхідно відрегулювати силу його натягу. Завершальним етапом заміни вижимного підшипника зчеплення є його перевірка безпосередньо на автомобілі - відсутність посторонніх звуків при увімкненому двигуні та вижатому зчепленні підтверджує позитивний результат роботи.

Хочемо відмітити, що в автомобілі немає важливих і не важливих деталей. Кожен болт, шуруп чи гайка повинні завжди знаходитися на своєму місці, оскільки рано чи пізно їх відсутність може призвести не просто до поломки однієї з деталей, але й до більш трагічних наслідків. Кожному автомобілісту відомо, що підшипник зчеплення є однією із найважливіших та найбільш вразливих деталей авто і дотепер невідомо методів для максимального збільшення термінів їх експлуатації. І навіть якщо важливі аспекти експлуатації вижимного підшипника зчеплення не були враховані і він вийшов з ладу, переживати не потрібно. Придбайте вижимний підшипник на ebearing.com.ua - інтернет-магазині компанії Львівпідшипник, а встановити дану деталь можна і самостійно без особливих проблем.