Велика поставка підшипників BBC-R. Оновлення складу.

Підшипник ступиці автомобіля: характеристика, експлуатація, ремонт

Підшипник ступиці автомобіля: характеристика, експлуатація, ремонт

Безпека на дорозі - основний фактор на який необхідно зосередити увагу будь-якому водієві  і це не лише дотримання правил дорожнього руху. Не останню роль у запобіганні можливих аварійних ситуацій відіграє технічний стан транспортного засобу, тому дуже важливо, для будь-якого власника, помітити та вчасно усунути несправність. В першу чергу це твердження стосується деталей ходової системи, де важливу роль відіграє маточина (у побуті ще називають - ступиця). Несправність вузлів ступиці загрожує всім учасникам дорожнього руху: водієві, пасажирам, пішоходам, оскільки може спричинити втрату колеса та несподівану втрату кермування.

Маточина (ступиця) забезпечує можливість колеса обертатися навколо своєї осі і міцно утримуватися на підвісці. Іншими словами, ступиця дозволяє колесам автомобіля обертатися - виконувати їх основну функцію. Таким чином, кожне колесо має свою маточину (ступиці передніх та задніх коліс).

Обидва види ступичних підшипників - передні і задні - здатні витримувати постійне величезне навантаження, тому характеризуються дуже високим показником міцності. Ступичні підшипники піддаються впливу високого тиску під час гальмування та під час набору швидкості. Працює така деталь за простим принципом: за рахунок підшипника колесо обертається рівно навколо власної осі. Різниця між підшипниками передньої і задньої маточини полягає тільки в конструкції, але їх функції повністю збігаються.

Ступиця прикріплюється до коліс за допомогою підшипників різних типів в залежності від конструкції конкретного автомобіля. Існує така хибна думка, що використання роликових підшипників на ступиці більш доцільне ніж кулькових, оскільки перші здатні витримувати більші навантаження. Практичний досвід використання кулькових підшипників стверджує, що їх можна використовувати в маточинах задніх коліс, оскільки їхнього запасу міцності достатньо для такого навантаження. Роликові підшипники здатні витримувати більші навантаження, оскільки площа дотику роликів із обоймою набагато більша ніж у кулькових підшипників, тому вони вважаються надійнішими. Вибір ступичних підшипників залежить від особливостей конкретного автомобіля, тому набули широкого використання дворядні кулькові радіально-опорні підшипники, конічні підшипники та здвоєні конічні підшипники. Загалом, під час вибору підшипників ступиці необхідно пам’ятати, що обрані підшипників повинні витримувати не лише радіальне навантаження, а й осьове, щоб протистояти бічним навантаженням. І якщо стежити за станом підшипників, то передні і задні підшипники маточини можуть прослужити більше 100 тис. км пробігу.

Підшипник маточини бере на себе багато екстремальних навантажень - бруд, сіль, волога, відсутність мастила, удари нерівного асфальту по колесу, коливання під час руху автомобіля пов’язані із поганими грунтовими дорогами тощо. З огляду на особливості роботи ступиці, важко відразу визначити, що саме з нею не так, оскільки причин поломок може бути декілька, хоча всі несправності досить відчутні. Першою ознакою виходу з ладу ступичного підшипника є поява в процесі руху постійного неприємного звуку (гулу), інтенсивність якого змінюється в залежності від швидкості їзди та сили гальмування. Цей звук схожий на гул сильного вітру чи звук роботи двигуна літака.

Можна виділити декілька причин гулу ступичного підшипника:

  • неправильний монтаж, неточна “посадка”, заслабка чи надто сильна затяжка підшипника;
  • відсутність або недостатня кількість мастила в підшипнику, як наслідок тіла кочення швидше зношуються;
  • підшипник зруйнований або частково пошкоджений (наприклад, через корозію, якщо автомобіль тривалий час не експлуатувався) тощо.

Щоб переконатися, який саме підшипник (передніх чи задніх коліс) несправний, насамперед треба зрозуміти, де гудить - спереду або ззаду.  Якщо стає зрозуміло, що джерело гулу - передній ступичний підшипник, то необхідно звернути увагу на інтенсивність гулу при повороті керма: при повороті вправо - зросте сила “гулу” в лівому колесі, а при повороті вліво - в правому.  Якщо є підозра про несправність підшипника задньої ступиці - необхідно піддомкратити колесо і тримаючи його обома руками повільно покрутити. Якщо відчуваються легкі заїдання під час обертання - підшипник несправний. Це також підтверджує шум від обертання будь-якого з коліс і на піддомкраченому авто. У будь-якому разі, якщо підшипник починає шуміти чи заїдати (а згодом може і заклинити) необхідно якнайшвидше його замінити та відрегулювати задля безпеки руху як своєї так і оточуючих. Кожен добросовісний водій повинен розуміти, що бездіяльність може коштувати набагато дорожче ніж ціна підшипника.

У нашому інтернет-магазині ebearing.com.ua ви можете підібрати ступичний підшипник переднього та заднього коліс відомих світових виробників: CX, FAG, NSK, NTN, SKF, INA, VBF, Koyo, Fersa, ZKL, Kinex та інших. Ми чудово розуміємо, що правильно підібрати якісний автомобільний підшипник - завдання не з легких. Тому наші висококваліфіковані працівники допоможуть вам у виборі та нададуть консультації по телефону, електронній пошті та у Skype. Купуючи у нас підшипники ви можете бути абсолютно впевненими, що у вас буде оригінальний товар за адекватною ціною.