Велика поставка підшипників BBC-R. Оновлення складу.

Як вибрати підшипник?

Як вибрати підшипник?

Правильний вибір підшипників кочення підвищує ефективність використання техніки, заощаджує витрати матеріалів на виготовлення опор і забезпечує надійну роботу виробу. Найбільш істотними факторами, на які варто звертати увагу при виборі типу підшипника, є наступні:

Простір для розміщення підшипника. Одним з основних розмірів підшипника є внутрішній діаметр, що визначається загальною конструкцією механізму. У зв’язку із цим, для валів різних діаметрів застосовуються різні типи підшипників: для валів малого діаметру можуть застосовуватися всі типи кулькових підшипників, а також голкові підшипники, для валів великого діаметру застосовуються кулькові та роликові сферичні підшипники. Якщо простір обмежений у радіальному напрямку, то вибираються підшипники з малим поперечним перерізом серій діаметрів 1, 7, 8, 9. Особливо доцільне застосування голчастих підшипників зі штампованим зовнішнім кільцем, без одного (або двох) кілець. При обмеженому просторі в осьовому напрямку використовуються однорядні кулькові і роликові підшипники вузьких серій.

Величина та напрямок дії навантаження. Величина та напрямок навантаження - вирішальний фактор при виборі типу та розміру підшипника. При невеликих навантаженнях і  малих діаметрах валів частіше застосовують кулькові підшипники, а для більших навантажень і більших діаметрів валів – роликові підшипники, тому що вони здатні сприймати більше навантаження при однакових габаритах з кульковими підшипниками та мають більшу жорсткість. Підшипники без сепаратора можуть витримувати більші навантаження в порівнянні з аналогічними по габаритних розмірах підшипниками сепараторної конструкції. По напрямку дії розрізняють 3 види навантажень: радіальне, осьове та комбіноване. Тільки радіальне навантаження сприймають голкові роликові підшипники, підшипники із циліндричними роликами без бортів на одному з кілець (маркування підшипників - тип  2000, 32000) та тороїдальні підшипники. Інші радіальні підшипники в тій або іншій мірі можуть сприймати осьове навантаження. Тільки осьове навантаження сприймають упорні підшипники. При дії комбінованого навантаження вибирають, в першу чергу, кулькові радіальні упорні підшипники та роликові підшипники з конічними роликами. При цьому величина осьового навантаження, що сприймається підшипником, залежить від кута контакту. При збільшенні кута контакту в підшипнику його осьова вантажопідйомність підвищується.

Найбільш придатними для сприйняття осьового навантаження є упорні, упорні радіальні та радіальні упорні кулькові підшипники. Радіальні упорні кулькові підшипники здатні сприймати однобічні осьові та радіальні навантаження. У випадку дії осьових навантажень в обох напрямках, застосовуються здвоєні радіальні упорні кулькові підшипники.  

У випадку дії комбінованих навантажень, коли радіальне та осьове навантаження діють одночасно, як правило, використовуються однорядні та здвоєні (парні, дуплекси)  радіальні упорні кулькові підшипники. Можуть також використовуватися роликові підшипники із циліндричними роликами (маркування підшипників - тип 12000, 42000, 52000, 62000, 92000).

Швидкість та точність обертання. Для роботи у вузлах з високими швидкостями обертання використовують кулькові підшипники, якщо навантаження тільки радіальне, а у випадках дії комбінованого  навантаження - радіальні упорні. Одним з основних шляхів створення високошвидкісних підшипників є зниження маси тіл кочення з метою зменшення відцентрових сил. Конструктивно це реалізовується через зменшення розмірів тіл кочення із одночасним збільшенням їх кількості в підшипнику. Для збільшення швидкохідності та точності обертання необхідно використовувати підшипники, виготовлені з підвищеною точністю поверхонь кочення.

Неспіввісність валу та корпусу. Відсутність необхідної співвісності місць посадки під підшипники в загальному корпусі, викликає перекос підшипників, які монтуються на одному валу. Це приводить до вигинання валу та підвищення динамічних навантажень на підшипники. Для забезпечення працездатності підшипників у таких умовах рекомендується застосовувати самоустановлювальні кулькові підшипники, а при більших навантаженнях - сферичні роликові підшипники.